בנגקוקית
הנהר שממול
לחיות בבנגקוק

לגור מול נהר

נוף נהר ניבט מחלוני

נוף נהר ניבט מחלוני

ממשנו חלום של מגורים בעיר הגדולה שאינה תל-אביב, אלא בנגקוק. מפלט מהאימה והצער שבארצנו הקטנה והמוכה. פסק זמן. מתחילה לאסוף חוויות ותובנות חדשות לבלוג החדש, שיוקדש כולו לעיר בנגקוק שאנחנו אוהבים.

משתפת אתכם פה במילים החדשות שרקמתי לעצמי, בעוד יושבת בדירתי השכורה. במגדל מול הנהר הגדול של בנגקוק הצ'או פראייה. אני המורגלת במדבר...

וככה זה מתחיל:

מבט אל נהר הצ'או פראיה בנגקוק

נהר צ'או פראיה זורם ליד חלוני, בדירה השכורה הנחמדה בפרברי בנגקוק. נהר שהוא עורק מרכזי חשוב בעיר הגדולה הזו.
סירות נהר עוברות בו כל הזמן. אנשים עולים לספינה במזח שליד חלוני. "טקסי סירה". במקום להיתקע בפקקים, שטים בנהר ובריזה קלה מצננת את עורם.


מזח סירות נהר בבנגקוק


לאחרונה, נכנסו סירות נהר חדישות. שוב אינך יושב בסירה ארוכה אלא ישוב בכיסאות בתוך חלל ממוזג דמוי חללית. מפלט נהדר בימים חמים וגשומים. אבל חסר את ההתרגשות שבהפלגה.


סירת נהר חשמלית צ'או פראייה אקספרס

לעת חשיכה, סירות הנהר חולפות מול חלוני. מגונדרות, מלאות אור והמולה. מעלות גלים ונתז אל-על ומיד נעלמות כלא היו בחשכת הנהר.



סירה חולפת בלילה בהנר הצ'או פראייה בנגקוק


מצחיק לחשוב שבמדינת ישראל הקטנטנה, יש רק נהר אחד דקיק . ואצלנו בערבה, במדבר, הנהרות הם נחלי אכזב, אשר מרגשים מאוד בבוא הגשמים והשיטפונות ובשאר הימים הם סתם ואדי יבש. וכאן המים בנהר הגדול זורמים כל הזמן. הידעתם כי כיוון הזרימה בנהרות משתנה בהתאם לגיאות והשפל?


לנהר אנרגיות משלו והיא מדבקת. להתחיל בוקר בהפלגה בסירת נהר מזמן לי אנרגיות מבטיחות ליום מעניין. הינך ישוב בסירת הנהר, הרוח פורעת את השיער. הנופים חולפים מנגד, בגדה ונראים מפתים ויפים. מדי פעם, אני נועצת נקודה וירטואלית במפת גוגל, הנראת מבטיחה ושווה חקירה. כך גם מצאנו את הדירה ששכרנו. אלי הנהר, זימנו אותה אלינו, במהלך הפלגה בצ'או פראיה. בה נראו מגדלי מגורים נושקים לגדת הנהר ואני חשבתי לעצמי, כאן. כאן אשמח לגור. אשמח להיות.


דוברות וסירות שטות בנהר צ'או פראייה.


סירת אוטובוס: אחוזי פליאה אנחנו מפליגים באחת מסירות הנהר הרבות. יש מקום לשבת ויש מקום לעמוד ולאחוז בברזלים, לבל נעוף בפיתולי הנהר.

יש מערכת כריזה בכל סירה, המודיעה על התחנה הבאה, בתאית ובאנגלית ומאפשרת לי ללמוד תוך כדי הפלגה, להשוות מילים בשפה המאתגרת - תאית לשפה שנוח לי בה- אנגלית. והמילים בתאית מתנגנות ויפות. אני כבר מתחילה לזהות, מילה אחת או שתיים. האם אצליח אי פעם להבין את השפה המסובכת הזו?

הקריינית במערכת הכריזה, מפצירה ברכות בנוסעים הרבים לעבור לקדמת הסירה, לקראת התחנה בה ירדו. הספינה ממהרת. אין זמן ויש לוח זמנים קשוח לעמוד בו. הנוסעים ממתינים על המזחים הרבים.

העגינה היא למשך דקה ואף פחות ומיד הסירה מתנתקת מהמזח וחוזרת לשוט. יעילות מטורפת. וכולם ממושמעים. גם אנחנו.


סירה על נהר צ'או פראייה בנגקוק


יש לסירה קברניט במדים. היושב בקוקפיט ונוהג את הספינה. ויש לסירה את האיש החשוב. זה שנותן הוראות לקברניט בשפת שריקות מיוחדת. לכל שריקה משמעות, שיודע הקברניט לפענח ונותן אמון מלא באיש השורק. הרואה את ירכתי הספינה ומנווט אותה למזח וממנו.


"שימו לב בבקשה לרווח בין הספינה למזח" מתריע קולה המתנגן של האישה במערכת הכריזה. והנוסעים יורדים בזריזות והספינה ממשיכה הלאה, במסעה האינסופי על נהר הצ'או פראיה.


סירות ומעברות על נהר הצ'או פראייה:

יש כמה סוגי סירות וכמה וכמה חברות המפעילות קווים על הנהר: Chao Phraya Express Boat. בין הקווים העיקריים נמצאים:
הקו הצהוב: סירות אקספרס שאינן עוצרות בכל המזחים .מחיר כרטיס - 21 באט. מפליגות משך ימי השבוע בין onthaburi-Sathorn בין השעות: 06:00-18:00

הקו הכתום: סירות "מאסף" - העוצרות בכל המזחים. משך הנסיעה ארוך יותר מחיר הכרטיס - 14-33 באט.

מעבורת חשמלית ממוזגת אקספרס- תאי סמייל: מחיר כרטיב 30 באט.

סירת תיירים: כרטיס לסירת תיירים, שהיא גדולה ומהודרת יותר ובדרך כלל עם קומה עליונה פתוחה- מחיר יומי - 150 באט. מחיר כיוון - 30 באט. הכרטיס היומי מאפשר לכם, לרדת ולעלות בכל מזח לאורך נתיב הסירה.


צ'או פראייה אקספרס הקו הצהוב לוח זמנים ומזחים של

לאן כדאי להפליג?


נחמד מאוד להפליג לכמה מהיעדים הפופולרים בבנגקוק:
לאזור Duisit: ארמון המלך, ואט פו. רחוב קאוסאן.